Świętego Antoniego z Padwy

Rzymskokatolicka Parafia

Z Maryją wśród szczytów gór
/relacja z wyjazdu Dzieci Maryi do Zakopanego/

W dniach od 25 – 27 października 2019 r. wspólnota Dzieci Maryi z naszej parafii wraz z Panią Kasią, Ojcem Proboszczem Serafinem oraz z kilkorgiem rodziców pojechała na pielgrzymkę do Zakopanego. Po długiej, ale radosnej podróży pociągami dotarliśmy do Zakopanego, a następnie busikiem na Cyrhlę. O godz. 17.00 w miejscowym kościele mogliśmy uczestniczyć we Mszy św., po której udaliśmy się do domu, gdzie czekała na nas pyszna kolacja i urocze pokoiki. Następnego dnia, w sobotę, po pysznym śniadaniu busiki zawiozły nas pod szlak, który prowadził na Rusinową Polanę. Przepiękna pogoda i cudowne widoki dodawały nam sił i pełni radości dotarliśmy na Polanę, na której nie zabrakło radosnych zabaw. Z Rusinowej Polany zeszliśmy na Wiktorówki, gdzie znajduje się piękny kościółek pod wezwaniem Matki Bożej Królowej Tatr. Tam z modlitwą na ustach pozdrowiliśmy Maryję, zapoznaliśmy się z historią tego miejsca i ruszyliśmy w dalszą drogę. Gdy zeszliśmy w dół, już na parkingu czekały nasze busiki, które zawiozły nas do miejsca docelowego naszej pielgrzymki - Sanktuarium Cudownego Medalika na Olczy. Tam Ojciec Proboszcz odprawił w naszej intencji Mszę św., następnie zapoznaliśmy się z historią objawień Matki Bożej św. Katarzynie Laboure oraz z historią cudownego Medalika i grupy Dzieci Maryi.

Było to dla nas, jako grupy Dzieci Maryi, szczególne miejsce. Następnie przeszliśmy do naszego domu przez Antałówkę. Pan Bóg obdarzał nas znowu przepięknymi górskimi widokami i wciąż pięknym słońcem. Wieczorem mieliśmy jeszcze siły na wspólny pogodny wieczór.

W niedzielę, 27.10 zaraz po śniadaniu i pożegnaniu naszych gospodarzy, udaliśmy się w przepiękne miejsce często odwiedzane przez naszego św. Jana Pawła II oraz przez kardynała Wyszyńskiego, którego beatyfikacja odbędzie się w czerwcu przyszłego roku. To Bachledówka. Tam, w przepięknym kościele Matki Bożej Częstochowskiej spotkaliśmy ojca paulina, który opowiedział nam troszeczkę o historii tego miejsca. Oczarowani tym, co zobaczyliśmy, ruszyliśmy w drogę na Krzeptówki, gdzie w Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej o godz. 12.00 uczestniczyliśmy w niedzielnej Eucharystii. Po Mszy świętej – uczcie duchowej, udaliśmy się na Krupówki, gdzie po pysznym obiedzie przeszliśmy przez kolorowe uliczki, aby zakupić drobne pamiątki dla naszych najbliższych. O godz. 16.30 pożegnaliśmy Zakopane i wróciliśmy do naszych domów. Ta pielgrzymka była dla nas wielkim darem od Pana Boga. Jesteśmy Mu wdzięczni za ten czas, za przepiękną pogodę, cudowne widoki i wszystko, czego doświadczyliśmy w naszej wspólnocie. Dziękujemy za Ojca Proboszcza i p. Kasię. Dziękujemy Bogu i Maryi za całą naszą wspólnotę Dzieci Maryi.